به گزارش شهرآرانیوز جاوید کیانی در جریان بازدید از مؤسسه فرهنگی شهرآرا با بیان اینکه این مجموعه رسانهای، مجموعه پرتلاش و مهمی برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری است، اظهار کرد: روزنامه شهرآرا پل ارتباطی دو سویه بین مدیریت شهری و مردم است و با توجه به ظرفیتهایی که در این رسانه وجود دارد، مسیر درستی را با توجه به خواستههای مردمی برای شهرداری و شورای اسلامی شهر ایجاد میکند.
وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت و برنامههای مدیریت شهری برای این دهه بیان کرد: دهه کرامت، مهمترین مناسبت شهری، ملی و فراملی مشهد محسوب میشود. وجود حضرت رضا (ع) در خراسانرضوی، نگینی است برای تمام کشور و حضور این امام بزرگوار در مشهد همچون خورشیدی بر تمام ایران میدرخشد و نه تنها شهرداری مشهد بلکه تمام مجموعههای خدمتی باید برای حضرت رضا (ع) همتی مضاعف داشته باشند.
کیانی تأکید کرد: ما در مدیریت شهری با تمام توان از بضاعت خود برای این ایام در کنار دستگاههای دیگر مانند آستان قدس رضوی، استانداری خراسان رضوی، امور مساجد، شورای هیئت مذهبی و تشکلهای مردمی استفاده خواهیم کرد و دست به دست هم میدهیم تا برنامه واحدی برای دهه کرامت امسال داشته
باشیم.
وی با بیان اینکه برگزاری خیابان امام رضاییها نقطه عطف برنامههای امسال دهه کرامت است، تصریح کرد: البته معاونت فرهنگی و اجتماعی باید در هر روز از این دهه یک برنامه ویژه در سطح شهر داشته باشد و در کنار آن مناطق سیزدهگانه شهرداری مشهد هم رویدادهای مختلفی را برگزار خواهند کرد.
معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه سخنان خود با اشاره به رویکرد جدید مدیریت شهری در اکرانهای شهری گفت: پیشانی کار معاونت فرهنگی و یکی از نمودهای فعالیتها، فضاآرایی شهری و به ویژه اکران محیطی است. اکران محیطی یکی از مسائل حساس و مهم است، چرا که این اکرانها به صورت مستقیم با مردم صحبت میکند.
وی ارتقای فرهنگ رضوی، نشر فرهنگ رضوی، ارتقا و نشر فرهنگ ملی و مذهبی همراه با پیامهای امیدبخش را از جمله رویکردهای اکران محیطی شهر مشهد بیان کرد و افزود: در این راستا شورای تولید و محتوای این اکرانها در حال تشکیل شدن است و البته در اکرانهای اخیر نیز شاهد تفاوت آن بودهایم. به طور قطع با تشکیل این شورا پیامها به دقت رصد میشود و با ظرفیت نفوذ بالا و همراه با پشتوانه علمی این اکرانها را خواهیم داشت.